Jak na vizitku v online době

18.05.2012 11:34

Na první pohled by se mohlo zdát, že tradiční nástroje presentace, jako jsou například vizitky, díky technologickým možnostem, které přinesl internet, už v rámci podnikání nemají místo. Na druhou stranu je ale nutné poznamenat, že tak jako s elektronickými čtečkami knih nevymizely klasické „staré dobré“ tištěné knihy, ani s navštívenkami to nevypadá, že by s tímto telekomunikačním pokrokem vymizely. Přesto je ale zřejmé, že aby tištěný propagační materiál dále plnil svoji funkci, musí se - na rozdíl od knih – přizpůsobit požadavkům, které na něj klade pokrok ve vývoji komunikačních strategií. V tomto článku Vám poradíme „jak na to“:

 

Propojte vizitku se světem internetu

Uvedení emailu či webových stránek na vizitce je základním požadavkem již několik let. V současnosti se ale zdá, že je třeba všechna média a materiály, s kterými se firma či živnostník presentuje, propojit s online světem v daleko větší míře. Může se například jednak o pouhé rozšíření elektronických kontaktních údajů o kontakt na sociální sítě jako je LinkedIn nebo Twitter. Dalším způsobem, jak co nejvíce propojit „papír“ a „internet“, je přidání QR kódu na přední či zadní stranu vizitky. QR kód je dvojrozměrný kód zapsaný ve tvaru čtverce, který umožňuje pomocí Smart Phonu vyfotit, neboli načíst, kontaktní údaje. V okamžiku a bez pracného ťukání a opisování tak má dotyčná osoba Vaše údaje uložené v elektronické podobě, může si hned začít prohlížet uvedené webové stránky, nebo si i dokonce rovnou na místě online objednat zboží.

 

Vizitka-voucher

Další strategií jak vizitku přizpůsobit současným trendům, je využít vizitku pro další účely než jen jako medium, které přenáší kontaktní údaje. Z vizitky se nemusí klienti jen dozvědět kde Vás najdou, ale vizitka je může do Vaší firmy či obchodu doslova přitáhnout. Kromě toho, že vizitka sděluje kontaktní údaje, totiž může současně sloužit jako slevový kupón. Vizitka-voucher, kterou zákazník dostal od zástupce firmy, tak neskončí v odpadkovém koši jako vizitky zástupců ostatních firem. Takovou vizitku si každý pečlivě uschová a to i v případě, že třeba nakonec slevový kupón ani nevyužije.

Nejenže je takto provedená vizitka originálním reklamním tahem, ale navíc také motivuje zaměstnance, aby vizitky rozdávali a tak propagovali Vaší firmu. Práci  zaměstnanců můžete sledovat právě tím, že budete monitorovat vizitky od zákazníků, kteří nakoupily zboží na vizitkovou slevu. To Vám například umožní odměňovat zaměstnance jednotlivě podle počtu přinesených vizitek, a tak můžete s pomocí „obyčejných“ vizitek vytvořit i efektivní motivační program pro zaměstnance.

 

Vyhledávání

Anketa

Jak dlouho podnikáte?

1-2 roky (598)
29%

2-5 let (1 309)
63%

5 let a déle (158)
8%

Celkový počet hlasů: 2065