Podnikání na internetu : Vyhledávače
Podnikání na internetu : Vyhledávače
V dnešní době je pro drtivou část moderních podnikatelů naprosto nezbytné mít velmi kvalitní webovou prezentaci. Webové stránky tvoříme pro kocové uživatele, kteří by na Vašich strákách měli najít to, co hledají, ať se jedná o služby, produkty či informace. Uživatelé se do webových stránek mohou dostat buď na přímo /zadají adresu stránky ručně, uloží si stránku do záložek apod./ a nebo prostřednictvím vyhledávačů. Vyhledávače používají fulltextové vyhledávání - roboti, kteří procházejí všechny webové prezentace a čtou jejich obsah. Podle různých kritérií počítají kvalitu stránek a podle těchto kritérií také stránky ve vyhledávání zařazují a stále tyto výsledky mění. Drtivá většina uživatelů při vyhledávání zobrazí pouze první stránku ve vyhledávači. Proto je potřeba mít opravdu kvalitní prezentaci.
V současné době je v české republice několik kvalitních vyhledávačů, za zmínku stojí dva s největším podílem na českém trhu. Současnou a stále ještě držící se jedničkou vyhledávačů v české republice je Seznam.cz, dvojka je Google.com který se ovšem v posledních letech na seznam v čechách dotahuje.
O kvalitě a relevaci výsledků vyhledávání těchto dvou vyhledávačů nemá smysl diskutovat. Google Vám nabídne výsledky, které opravdu hledáte což se o seznamu říct nedá.
Navíc je jen pár krajin na světě, kde Google není jednička mezi vyhledávači. V současné době je to 5 států - Čína, Japonsko, Indie, Rusko, Česká republika. Češi rádi používají seznam, protože jsou zvyklí na prostředí jeho domovské stránky. Novinky, email, počasí a horoskopy, programy a vedle toho i vyhledávání stále drží seznam na vrcholu. Ale otázka je jak dlouho. Google také nabízí spoustu těchto vychytávek jako igoogle, jen si to zatím musí uživatelé rozkliknout v menu a hlavně se musí přihlásit. Jestli google zapracuje na vzhledu a praktičnosti home page, myslím si že uživatelé zvolí kvalitu.
Pro podnikatele si osobně myslím bude lepší když google bude v česku jednička. Jeho výsledky ve vyhledávání se nedají tak jednoduše ovlivnit jako je tomu u sezamu. Seznam více dbá na inpage vlivy - jako jsou dobře napsané titulky, tagy, keywords, a kvalitně sestavené texty. Google na to samozřejmě dbá taky, ale přijde mi, že spíše dbá na outpage vlivy - zpětné odkazy, kvalita a relevance zpětných odkazů atd..